har haft min bil nu i några veckor o den har gått 160mil ca
o när han står på tomgång så kan man höra att han små knackar lite är detta normalt....???
det är ju en ny bil så den håller väl på att slita in sig...
har haft min bil nu i några veckor o den har gått 160mil ca o när han står på tomgång så kan man höra att han små knackar lite är detta normalt....??? det är ju en ny bil så den håller väl på att slita in sig...
har ej varvat den över 3500....
sådär gör min GTi också o den har gått 2300 mil sen oktober. så jag antar att det är normalt men inte låter det roligt.
Efter man kört en bit? Låter, vid närme koll, ej riktigt från ventilkåpan utan mer från ena framlyktan?
Troligtvis en pystjosemojj till bränslet. Kommer inte på vad den heter just nu men en trave trådar finns om detta knackande och ja....det ska knacka så om det är den ventilen.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!! Grumpy Old Fart!!
Jo den heter kolkanisterventil, den pulserar ut ångor från bensintanken till insugsröret. Av rent miljömässiga orsaker. Heter EVAP purgeventil på Hyundai språk. Kärt barn har många namn men knackar/tickar gör dom iaf.
Sen är det väl så att man har extra känsliga öron när man köpt en splitt ny bil också
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jag har oxå en RC som knackar lite..
Men, den gör de bara ibland.
Det är ingenfara.. *Skrattar, de ä inge & bry sig om!
Jag har oxå kört in min bil! Ja varvade max 5000 rpm dom första milen.
Efter 6 mil så vart de fullt på varje växel & fullt enda sen dess..
Den har gått 650 mil nu..
Du vet att du behöver inte "köra in" en ny bil så mycke.. Ta de lugnt dom första 25-50 milen bara. Du vet, enligt dagens produktionsmetoder så har dom helt andra tolleranser än vad dom hade på 70 talet.
Gasa med bilen, innan den sotar igen för katten!!! Den är byggd för & varvas juh!
Medlem 894 - Mattias Sjöö
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
Min knackar den med äger en 206 xs -00 har gått cirka 4300 mil. det är nog ganska vanligt att den knackar, har kompisar som säger samma, men så värst trevligt låter det ju inte