Eftersnack HPC Knutstorp 051001

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Fredrik Sjöberg

Post by Fredrik Sjöberg »

Får väl tacka HPC för en trevlig banträff! Tyvärr körde jag bara ett pass för sen upptäckte jag att det inte var mycket kvar av beläggen fram...

Väääldigt lite Peugeoter var det där tycker jag!

Annars gick bilen perfekt som vanligt! :D

Image
André V

Post by André V »

Fredrik Sjöberg wrote:Får väl tacka HPC för en trevlig banträff! Tyvärr körde jag bara ett pass för sen upptäckte jag att det inte var mycket kvar av beläggen fram...

Väääldigt lite Peugeoter var det där tycker jag!

Annars gick bilen perfekt som vanligt! :D

http://protest.ath.cx/~zoomzoom/galleri/honda20051001/slides/IMG_9886.jpg

Såg ut att ha varit en kul dag. :) Vilka var där från klubben och körde? Du, MarcoVTS, Waern, orre, fler...?
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Fredrik Sjöberg

André V wrote:Såg ut att ha varit en kul dag. :) Vilka var där från klubben och körde? Du, MarcoVTS, Waern, orre, fler...?

Johang med sin stylade cittra, orre var inte där. MarcoVTS vet jag inte heller? Sen har jag lite dålig koll på vad de som var där heter på forumet, men de talar väl om vilka de är här hoppas jag.

Banan var riktigt kul iaf! :)
Waern
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Waern »

Jag var allt där och körde ett par varv. Första gången man fick äran att prova Knutstorp. Ruskigt kul bana, var lite stygg emot däcken bara då man fortfarande kör med standard däck.

Fick även uppleva att 205an inte var lika snäll när det började att regna då den började att dansa hula hula på banan.

Jag hade ruggit kul :D
406 2,0 -00
406 2,2 sport -00
MX5 1,8 roadsport C -94 #77

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739 1050kg/131hk
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742 1110kg/131hk
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817 1000kg/131hk

medlem nr.816
Löka

Post by Löka »

har lite film på körningen lite film och lite foto :P får klippa lite i det och säen slänga ut..
Peugeot 205 gti -89
Teddan!

Post by Teddan! »

Jag, Fjällan, Olsén å Tezz va där o kolla!!! Väldigt dåligt med Puggar! Har en del bilder som kommer upp så fort jag bara kan!

Där va iaf en del bilar som gick ruskigt fort...en 240 med lastbils turbo å en massa annat gott!!!
It doesn´t matter if you win by an inch or an mile, winning is winning!
--------------------

Teddan l Peugeot 206 RC l Helsingborg
m@s

Post by m@s »

Visst e d sant att det inte va många Puggar där men de som va där njöt riktigt ordentligt!
En otroligt rolig bana där grepp å bromsar va av stor vikt, lätt bil e ju inte heller ngn nackdel ...riktigt roligt :D ...banan passade bilen mycket bra tycker jag!

Image

...håller med att det gick åt lite av däcken å bromsklotsar, men d var d värt med tanke på det regnfria vädret största delen av dan. 8) (...sena passet som flaggvakt i regnet va dock ngt kallt)

vill oxå tacka er som körde för visad hänsyn och disciplin på banan, sjyst! :wink:

Tack HPC för träffen!
Last edited by m@s on Tue Nov 08, 2005 9:55, edited 5 times in total.
rcdriver

Post by rcdriver »

Jag var där också och kollade
306 CAB När de e varmt ute
508 2,0 diesel allure
307 2,0 XS
205 MI16-89 reg med XU9j4z
"Kartis" i en 306GTI-00 grupp A
Blanco

Post by Blanco »

http://www.zoomphoto.se/ Här finns en del bilder från träffen :D
Skoda Fabia Rs -07
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Fredrik Sjöberg wrote:
André V wrote:Såg ut att ha varit en kul dag. :) Vilka var där från klubben och körde? Du, MarcoVTS, Waern, orre, fler...?

Johang med sin stylade cittra, orre var inte där. MarcoVTS vet jag inte heller? Sen har jag lite dålig koll på vad de som var där heter på forumet, men de talar väl om vilka de är här hoppas jag.

Banan var riktigt kul iaf! :)

Tror André blandar ihop JohanG med MarcoVTS. De har Xsara båda 2.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Eilert

Post by Eilert »

Jag var också där med min original 206:a.

Image

Lite lustigt att där var fler Lotusar än Peugeoter på banan men de var inte på asfalten hela tiden istället, men fasiken vad dom är läckra!
Var det förresten någon från klubben som var av?

Image

Snackade med en kille som kände han med den blåa 240. Han sa att det satt en T6 motor med lastbilsturbo i den och att den gav 600-650 hästar :shock: Tydligen körde han med den till vardags och med dragkrok såg den ju riktigt familjär ut. Kul att se den längs rakan och höra LJUDET!

Tack till Honda-folket och de som gjorde att det blev en trevlig dag trots regnet. Hoppas att det blir Knutstorp även nästa år. /Eilert

Edit: Bildj*vlar, tillslut efter 6 försök kom dom där de skulle :wink:
Last edited by Eilert on Mon Oct 03, 2005 0:10, edited 7 times in total.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Eilert wrote:Jag var också där med min original 206:a

[img] http://protest.ath.cx/~zoomzoom/galleri ... G_9919.jpg
[/img]

Lite lustigt att där var fler Lotusar än Peugeoter på banan men de var inte på asfalten hela tiden istället, men fasiken vad dom är läckra!
Var det förresten någon från klubben som var av?

http://protest.ath.cx/~zoomzoom/galleri ... G_9901.jpg
[/img]

Snackade med en kille som kände han med den blåa 240. Han sa att det satt en T6 motor med lastbilsturbo i den och att den gav 600-650 hästar :shock: Tydligen körde han med den till vardags och med dragkrok såg den ju riktigt familjär ut. Kul att se den längs rakan och höra LJUDET!

Tack till Honda-folket och de som gjorde att det blev en trevlig dag trots regnet. Hoppas att det blir Knutstorp även nästa år. /Eilert

Såg dig och bilen :) Har dock ingen aning om vem du är så jag presenterade inte mig heller.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
DrJ
Crew
Crew

Post by DrJ »

Jag var där och körde med, vi var väl bara en 3-4 stycken Puggar som körde men kul var det!
Hoppas på att se fler om vi får åka här fler gånger. 8)

/D
Men men, jag kan ha fel

*Peugeot 406 V6 -01*
*Peugeot 405 Mi16 -91 (till salu)*

Dan Jönsson - Peugeot Sport Club | CREW Ordförande
Pelle75

Post by Pelle75 »

Tackar för ett mycket trevligt arrangemang tillsammans med HPC! och att regnet höll sig borta på morgonen, blev snorhalt när det väl började regna som resulterade till att jag snurrade 2 ggr :mrgreen:

Fanns några peggar som laddade på rätt bra, kommer speciellt ihåg den röda 205 GTI som körde på tre hjul i varenda kurva såg roligt ut när man låg bakom :thumbup:

Image

Hoppas man får vara med och leka nästa gång PSC kör på Ring Knutstorp :wink:

Mvh
/Per
Last edited by Pelle75 on Mon Oct 03, 2005 11:03, edited 1 time in total.
Kör Lotus Exige S1 -01
Fredrik Sjöberg

Eilert wrote:Snackade med en kille som kände han med den blåa 240. Han sa att det satt en T6 motor med lastbilsturbo i den och att den gav 600-650 hästar

Va? Jag körde ju jämnt med den! Han låg några sekunder bakom mig 5 varv i sträck! Inte ens på rakan kom han ikapp mig!? :?
Fredrik Sjöberg

Den bilen som jag upplevde som snabbast när jag körde var denna. Jag hann ju knappt upptäcka honom i backspegeln förrän han var förbi och försvunnen! Dansk var snubben iaf...

Image
Johang

Post by Johang »

Det var en kanon dag och banan var hur kul som helst!
Dock som andra sagt, är inte gatdäck så roligt att köra med på bana.
Nästa år blir det R-däck!

Tackar för ett bra arr!

/Johan
Citroën Xsara Coupé VTS
Medlem: 924
m@s

Post by m@s »

Fredrik Sjöberg wrote:Den bilen som jag upplevde som snabbast när jag körde var denna. Jag hann ju knappt upptäcka honom i backspegeln förrän han var förbi och försvunnen! Dansk var snubben iaf...

Sant, den turbo matade civicen var grymt snabb! :shock:
Synd att du försvann så tidigt, tyckte att din kärra lät riktigt sjyst när du laddade på lite :lol: Det blev många roiliga varv sedan oxå... speciellt när d kom en regnstänk över banan! :shock: Skitroligt å nära sandfållan ett par ggr men ja klara mig fint. (mkt tack vare ESP :oops: ) Pelle75 mötte jag på tvären en gång i 1:a kurvan men d gick fint... En kanonrolig dag att minnas!
Image

...lite mer foton på: www.wdc.se/knutstorp som Johan har fixat - Tack för det!
Pelle75

Post by Pelle75 »

m@s wrote:Det blev många roiliga varv sedan oxå... speciellt när d kom en regnstänk över banan! :shock: Skitroligt å nära sandfållan ett par ggr men ja klara mig fint. (mkt tack vare ESP :oops: ) Pelle75 mötte jag på tvären en gång i 1:a kurvan men d gick fint... En kanonrolig dag att minnas!

En annan har varken ESP, ABS, Styr eller bromsservo. Var lätt att häva sladd på torr asfallt och helt omöjligt när det var blött ute. Bilen bara släppte. Jag som trodde R-däck stod för regndäck :wink: :D
Kör Lotus Exige S1 -01
m@s

Post by m@s »

Pelle75 wrote:
m@s wrote:Det blev många roiliga varv sedan oxå... speciellt när d kom en regnstänk över banan! :shock: Skitroligt å nära sandfållan ett par ggr men ja klara mig fint. (mkt tack vare ESP :oops: ) Pelle75 mötte jag på tvären en gång i 1:a kurvan men d gick fint... En kanonrolig dag att minnas!

En annan har varken ESP, ABS, Styr eller bromsservo. Var lätt att häva sladd på torr asfallt och helt omöjligt när det var blött ute. Bilen bara släppte. Jag som trodde R-däck stod för regndäck :wink: :D

Du har ju en riktig banbil, smakar d så kostar d! :wink:
Just då var jag lite glad över alla elektroniska handikapp, de fick fixa d jag bommade på när d blev halt :lol:
Gatdäcken gjorde oxå sitt när d började droppa...
Post Reply