ngra milimeter. beror ju på hur man flyttar stavarna..
vill påstå att den killen inte visste vad han snackade om...
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
daromer wrote:ngra milimeter. beror ju på hur man flyttar stavarna..
vill påstå att den killen inte visste vad han snackade om...
Det var väl något sånt jag misstänkte, han lät lite osäker
jag har hört runt 30mm med en sänkning bak. Min cc skulle se skitdum ut om jag sänkte den bak, ljudbygget väger en del så ett snäpp på staven skulle resultera i att hjulhuset skär en del av däcket, ful e36 sänkning med andra ord
Det finns två sätt att göra en sänkning på, ett som är i steg 30mm och sen nästa 55 mm tror jag. Andra så sänker du hur mycket/lite du vill. Går att sänka 1 mm om det är så...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Fnatte wrote:Det finns två sätt att göra en sänkning på, ett som är i steg 30mm och sen nästa 55 mm tror jag. Andra så sänker du hur mycket/lite du vill. Går att sänka 1 mm om det är så...
Fnatte kommer du till växjö så har jag ett helt garage som du får anv till ditt förfogande, så får du sänka min 15mm, mot ersättning ofc
Fnatte wrote:Det finns två sätt att göra en sänkning på, ett som är i steg 30mm och sen nästa 55 mm tror jag. Andra så sänker du hur mycket/lite du vill. Går att sänka 1 mm om det är så...
Fnatte kommer du till växjö så har jag ett helt garage som du får anv till ditt förfogande, så får du sänka min 15mm, mot ersättning ofc
Kommer du till Malmö så har jag iofs inget garage men en lugn gata jag är också ute efter en moderat sänkning
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Per Larsson wrote:Det står bland mektipsen hur man gör. Det är inte speciellt svårt.
Det e overkill för en som inte har mekat förr... vet du vad du sysslar med så e det nog nemas, men vet du inte det så ska du nog inte göra det själv...
Fnatte, du har ett STORT garage/verskad till förfogande mot en JÄVLIGT stor hyra i Laholm om du vill!
Per Larsson wrote:Det står bland mektipsen hur man gör. Det är inte speciellt svårt.
Det e overkill för en som inte har mekat förr... vet du vad du sysslar med så e det nog nemas, men vet du inte det så ska du nog inte göra det själv...
Fnatte, du har ett STORT garage/verskad till förfogande mot en JÄVLIGT stor hyra i Laholm om du vill!
höhö, for free ofc!
Jag ska ge mig på att göra det själv i helgen, om framfjädrarna kommer, skäms lite att säga att jag är fordonsmek till utbildningen, och frågar massa om det, men har inte hållt på med det på typ 10 år hehe, men man har ju inte tummen mitt i handen direkt.
Sen är det ju faktiskt mycket roligare göra det själv, att se hur det blir direkt, inte hämta bilen på gårdsplanen och betala massa pengar för att någon annan jeppe har pillat på sin käraste ägodel (borträknat fameiljelyckan då)
Alex . wrote:Kommer du till Malmö så har jag iofs inget garage men en lugn gata jag är också ute efter en moderat sänkning
Finns det sosse och kommunistsänkning också?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Alex . wrote:Kommer du till Malmö så har jag iofs inget garage men en lugn gata jag är också ute efter en moderat sänkning
Finns det sosse och kommunistsänkning också?
Nä, men kommunist sänkning, betydelsen blir ju helt knal när du envisas med att hopskiva så där!
Iom att det är olika antal splines i varje ände på torsionsstaven så finns det i princip oändligt antal alternativ på frigång. Ett snäpp i en av ändarna borde ge 4-5 cm och det är väl det enklaste.