Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
undrar om någon har några tips hur man får bättre ljud i bilen.
den låter ju fjolligare en grannens renault 5,a lite pinsamt
¨det är orginal hela vägen
är det race kat och 2,5" som gäller ?
kom med tips
måste ju bräcka renault 5an
simons låter ju f*n ingenting.. eller jo.. på brossans 405'a så började det låta som f*n efter ett tag när vi hade brännt ur allt metallull.. verkar som att mitt håller bättre
robban 92 wrote:något i rally stuk skulle ju vara trevligt men det får inte bara bråla
Kör följande:
2" metallisk katalysator.
2" fullflödes system. vill du ha de stuket så räcker det med flammdämpare efter katt å sedan rör ut.
Jag körde med ovanstående dock med oval längst bak för att få en bruks/räser.
Låter ruskigt bra. väl-avstämt.
Körde simons, visst det rostar. men det var billigt, tror jag betalade 700kr.
Somsagt, med det systemet klarar du dig till runt 200 sugkusar, sen kan du börja tänka på större system
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
oki
hehe ne det är långt ifrån 200hk i bilen
den är helt orginal(änsålänge)
ska kolla på den setuppen
måste nog ha en bakre ljuddempare annars kommer morsan klaga som bara den
ja det går bar men bilen e ju förklen så någr k"rring stopp blir det ibland (särskilt om det är köer bakom)
och har bara nästan körtöver en katt
men det finns ju ingen bättre bil att övningsköra i än en 205 gti
Precis... kör på två dämpare, ju större dämp destu bättre ljud skulle jag anse. kör mellanstorlek på flammdämparen och en mellan i bak.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
robban 92 wrote:joo vi kan ju ialla fall säga det ne men koplingen spökar lite
,,
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
nybytt koppling brukar jag se som lite lurig.. ibland hugger den som satan när man ska lyfta.. då blir det ett litet skump.. sen om de beror på kopplingen eller spasmer i benet är en annan sak
jag kör på 2,5" med 1 mellandämpare efter kat, å dubbla ducati 916 kolfiberblås, det dönar som satan.
/Benny Hesselgard
saab 900 -88 (parkerad i stolpe)
celica -89 (stake genom blocket)
celica -86 (stulen å bränd)
jetta -86 (skuren motor)
Civic coupe -95 (voltad in i trädgård) 141Db
micra-89 (totalhavererad å skrotad)
205 Gti (bränt elsystem, nu fixat) 136 Db snart mer
Mazda B2500 pickis. Bruksbil...eller inte sönderrostad ram
Ska nog sluta med bilar...
robban 92 wrote:joo vi kan ju ialla fall säga det ne men koplingen spökar lite
robban 92 wrote:ja det går bar men bilen e ju förklen så någr k"rring stopp blir det ibland (särskilt om det är köer bakom) och har bara nästan körtöver en katt men det finns ju ingen bättre bil att övningsköra i än en 205 gti Laughing