Pioneer stereo orkar driva bas
Pioneer stereo orkar driva bas
Är det bara o ta bakre högtalarledningen (tror det var den gröna/grönvita) och koppla till basen o sen ställa in på stereon? Behövs inget annat?
Nån som kan tipsa om en vettig baslåda för detta ändamål?
Nån som vet om detta fungerar bra?
Nån som kan tipsa om en vettig baslåda för detta ändamål?
Nån som vet om detta fungerar bra?
det beror helt på vad du har för bas..
Har du en passiv baslåda så behöver du ett slutsteg i mellan
Har du en aktiv baslåda så ska det fungera att koppla din kabeln i lådan, men hur vet jag inte exakt.. har inte pillat på aktiva lådor..
Har du en aktiv baslåda så ska det fungera att koppla din kabeln i lådan, men hur vet jag inte exakt.. har inte pillat på aktiva lådor..
Peugeot 306 GTI -99- SKROTAD
Volvo 360 GLT -88
Nissan Skyline R33 GTS25t -95
Volvo 360 GLT -88
Nissan Skyline R33 GTS25t -95
Joi wrote:Uhm, tror du kan grilla korv på din stereo sen om du ska koppla din bas dirket på stereon
"The Direct Sub Drive enables you to amplify your front speakers by 2 x 50 W and add a 70 W amplified filtered subwoofer (in 2 Ohm mode) in the rear to enjoy outstanding full power bass without an extra amplifier.
It's an easy solution for lovers of booming bass. "
Citerat från Pioneers hemsida gällande deras direct sub-drive.
philipk wrote:det beror helt på vad du har för bas..
Jag har ingen bas alls i dagsläget. Men vill kunna utnytta direct sub drive o undrar mest hur jag ska göra.
Denna har jag: http://www.pioneer.se/se/products/25/12 ... specs.html
dado wrote:Det enda du skulle kunna göra är att ta två vanliga 6,5" 4 ohm högtalarelement och koppla dessa parallellt för att erhålla 2 ohm och bygga en låda kring dessa.
Okej.. Ja kanske det..
Såg att det behövdes en aktiv låda för o dra nytta av direct subben...
Är det bara RCA kablar som behövs för en sån?
vrooom wrote:dado wrote:Det enda du skulle kunna göra är att ta två vanliga 6,5" 4 ohm högtalarelement och koppla dessa parallellt för att erhålla 2 ohm och bygga en låda kring dessa.
Okej.. Ja kanske det..
Såg att det behövdes en aktiv låda för o dra nytta av direct subben...
Är det bara RCA kablar som behövs för en sån?
remotekabel, och ström. Right?
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
du kommer att vinna mest bas på att köpa ett par bra och lättdrivna (91db minst) 6/9or. En på varje bakkanal, det kommer man ganska långt på och är mest spl per krona.
Du skall kunna brygga bakkanalerna för ex en bas...den skall inte alls behöva vara aktiv, det har man lågnivån till...
Sen är ju värdena dom skriver fantasi, tror det är mera 20w per kanal rms och 50w mega max med full dist
det hittar du i din manual...
Du skall kunna brygga bakkanalerna för ex en bas...den skall inte alls behöva vara aktiv, det har man lågnivån till...
Sen är ju värdena dom skriver fantasi, tror det är mera 20w per kanal rms och 50w mega max med full dist
205 Green, såld å slaktad
JBL
Peugeot 607 har JBL ljudsystem med 2 subbar, 4 basar och 2 diskanter.
Extremt välljudande, behövs absolut inte byggas om
Dessutom finns cd-växlare med plats för 6-cd-skivor
Så skönt att ha ett orginalsystem som funkar prima, då slipper man hålla på att krångla med slutsteg och massa sånt där
Extremt välljudande, behövs absolut inte byggas om
Dessutom finns cd-växlare med plats för 6-cd-skivor
Så skönt att ha ett orginalsystem som funkar prima, då slipper man hålla på att krångla med slutsteg och massa sånt där
//David
Peugeot 607 2.0
Peugeot 406 Coupé Pininfarina 2.2
Peugeot 607 2.0
Peugeot 406 Coupé Pininfarina 2.2