Bromsar...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Bromsar...

Post by Kordon »

Har kollat runt en del på nya skivor och belägg till Coupén. Men blir lite osäker på vad som är bäst att välja. Finns ju tex Ferodo DS Performance, EBC Redstuff, Mintex, Red Dot och en massa fler. Är därför nyfiken på att höra era erfarenheter av de olika kombinationerna med skivor och belägg som ni har kört med. Så dela med er av era erfarenheter nu! ;)
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996

Post by martin_16v »

jag kör med green stuff och slitzade tarox skivor fram på min pugg 306 gti och är jävligt nöjd med dom.
Nu Passat TDI-00
Pugg 306 gti -98 sommarbilen R.I.P
volvo 245 -82 vinterbilen
volvo 740 16v -85 i delar
Pugg 505 gti -84 såld
m@s

Post by m@s »

Ja kör me slitzade EBC skivor å Green Stuff till vardag, funkar jättefint å dammar inte en bråkdel av vad org gjorde. :D

Kan tänka mig att Red Stuff kan funka oxå, speciellt på din bil som e ngt tyngre.

Passa dig dock för för hårda belägg, gnisslar mycket å kräver uppvärmning innan de börjar ta bra. (funkar dock klockrent på bana! :wink: )
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

m@s wrote:Passa dig dock för för hårda belägg, gnisslar mycket å kräver uppvärmning innan de börjar ta bra. (funkar dock klockrent på bana! :wink: )

Exakt såna belägg älskar jag :D
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

m@s wrote:Ja kör me slitzade EBC skivor å Green Stuff till vardag, funkar jättefint å dammar inte en bråkdel av vad org gjorde. :D

Kan tänka mig att Red Stuff kan funka oxå, speciellt på din bil som e ngt tyngre.

Passa dig dock för för hårda belägg, gnisslar mycket å kräver uppvärmning innan de börjar ta bra. (funkar dock klockrent på bana! :wink: )

Okej, har kört med 3-4 uppsättningar Greenstuff och EBC TGD skivor på 205:an. Men är lite skeptiskt till hur det skulle fungera på en bil som väger cirka 600kg mer.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon

Post by m@s »

Kordon wrote:
m@s wrote:Ja kör me slitzade EBC skivor å Green Stuff till vardag, funkar jättefint å dammar inte en bråkdel av vad org gjorde. :D

Okej, har kört med 3-4 uppsättningar Greenstuff och EBC TGD skivor på 205:an. Men är lite skeptiskt till hur det skulle fungera på en bil som väger cirka 600kg mer.

406 klotsarna e avsevärt större så jag e övertygad att d kommer funka kanon till vardagskörning.
Till bana dock kan hårdare doningar va ett bra val till cupan! :wink:
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Kordon
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Kordon »

Enligt EBCs lista så är det Redstuuf som gäller till vanlig gata på den bilen.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by R-Gubbe »

TheDagger wrote:
m@s wrote:Passa dig dock för för hårda belägg, gnisslar mycket å kräver uppvärmning innan de börjar ta bra. (funkar dock klockrent på bana! :wink: )

Exakt såna belägg älskar jag :D

Jag med!
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Post Reply