Top Gear lättar en 207 GTI

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Peter M
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Top Gear lättar en 207 GTI

Post by Peter M »

XJR V8 -00
XJR1300 -05
Defender 110 -08
306 GTI -97
m@s

Post by m@s »

Haha, gick inget vidare... :lol: 206an E bättre! :wink:
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
PuggenTO
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by PuggenTO »

Snygg bil, första Rcn jag ser med faceliftet. Verkar inte säljas i sverige ännu...
Dieselfrälst i samarbete med 207 1,6 HDI Dieselpower. Diesel is the shit...

PS. Jag diggar min avatar...
Rx37

Post by Rx37 »

f*n vad jag blir arg av att se folk förstöra nya (och gamla) bilar bara sådär -.-
Som t.ex. filmer där de kör Ferrari Enzo's/Shelby GT500's/Porsche Carrera GT's och såna exklusiva bilar till skrot bara "för att de kan"...
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Rx37 wrote:f*n vad jag blir arg av att se folk förstöra nya (och gamla) bilar bara sådär -.-
Som t.ex. filmer där de kör Ferrari Enzo's/Shelby GT500's/Porsche Carrera GT's och såna exklusiva bilar till skrot bara "för att de kan"...

Äh va f*n, det är ju bara bilar? :?
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Rx37 wrote:f*n vad jag blir arg av att se folk förstöra nya (och gamla) bilar bara sådär -.-

Förstör?, plockar ju bara ur lösa saker, bara å stoppa tillbaka :)
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Man får ju tänka på att man rubbar den konstruktiva viktbalansen när man gör sådär. Många som lättar ur inredning baktill flyttar ju sedan också bak batteriet, jag tror det är ganska vettigt på bilar som redan från början är lätta bak och fått viss chassiekompensation från fabrik för det.
Hans Hellström

Rx37

Post by Rx37 »

SNILLET wrote:

Förstör?, plockar ju bara ur lösa saker, bara å stoppa tillbaka :)

Top Gear killarna är ju inte kända av sig för att vara försiktiga :lol:
Sen en Porsche CGT som man kör utför ett stup är det ju liite svårt att plocka ihop igen efteråt :P
Hannes Alvesson
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Hannes Alvesson »

SNILLET wrote:Man får ju tänka på att man rubbar den konstruktiva viktbalansen när man gör sådär. Många som lättar ur inredning baktill flyttar ju sedan också bak batteriet, jag tror det är ganska vettigt på bilar som redan från början är lätta bak och fått viss chassiekompensation från fabrik för det.

Det kommer dom ju fram till i artikeln herr igelhammar :wink:
boh

s2 rallye
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Hannes Alvesson wrote:
SNILLET wrote:Man får ju tänka på att man rubbar den konstruktiva viktbalansen när man gör sådär. Många som lättar ur inredning baktill flyttar ju sedan också bak batteriet, jag tror det är ganska vettigt på bilar som redan från början är lätta bak och fått viss chassiekompensation från fabrik för det.

Det kommer dom ju fram till i artikeln herr igelhammar :wink:

Vet jag väl, men det måste poängteras hela tiden, folk fattar inte det där.
Hans Hellström

Post Reply