mvh ulf
ta bort startspärr
ta bort startspärr
hej ja har en 405 le-mans som karosen har gjort sitt så ja skulle vilja få bort startspärren innan ja lyfter ur motorn,,,,nån sa det va bara o dra ur kontakten till koddosan när motorn va igång så skulle de gå,men min motor dog när man drog ur kontaktstycket
..ngn som har nån bra ide??
mvh ulf
mvh ulf
-
Q Ball Racing
R-Gubbe wrote:Det knepet funkar även på 406 av äldre modell med knappsats.
funkar även på dom äldre 406 (innan facelift) utan knappsats men med startspärr boxen vid handskfacket, bara dra ut kontakt stycket på boxen.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Har för mig att det ska bara vara att slå på tändningen och slå koden så lampan blir grön och därefter kopplar man ut knappsatsen. Dvs att man startar inte bilen.
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Jag kör utan startspärren i min Lemans. Kopplade ur den precis efter att jag köpt bilen.
Det är länge sen nu (relativt) men jag har för mig att det var bara att slå koden så att lampan blir grön och sedan trycka på någon av "special-knapparna": "C" eller "D/N". Mest troligt är "D/N".
Har för mig att urkopplingen bekräftas med någon kombination av blinkningar.
Det är länge sen nu (relativt) men jag har för mig att det var bara att slå koden så att lampan blir grön och sedan trycka på någon av "special-knapparna": "C" eller "D/N". Mest troligt är "D/N".
Har för mig att urkopplingen bekräftas med någon kombination av blinkningar.
Lemans #601