Kamremsbyte ES9J4S
-
Securianen
Kamremsbyte ES9J4S
Har bytt kamrem på min V6a men har fått ett vinande ljud efter det, kan det bero på en allt för hård spänning av kamremmen?
Spännare och tryckrullar blev också bytta. Motorn är en 210hk motor årsmodell -01.
Spännare och tryckrullar blev också bytta. Motorn är en 210hk motor årsmodell -01.
Peugeot 406 ST 3,0 Sport-01, Jeep GC 4,0 -96, Willys CJ3B -54
Re: Kamremsbyte ES9J4S
Kan mycket väl vara så ja.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
De Sitter en visare på remspännaren som ska peka rakt på en markering, då är remmen rätt spänd om de stämmer efter att du manuellt vevat runt motorn 2 varv
Bil:
*Peugeot 607 3.0V6 2001
*Peugeot 607 3.0V6 2001
-
Securianen
Ja som jag misstänkte. Fick bilen av en lokal bilfirma för det var alldeles för mycket att göra på den. Remmen, vattenpump och spännrullar var aldrig bytta och bilen har gått 19500 mil och komplett byte hos lokal verkstad minst 10000kr. Min misstanke är att remhjulen kanske har en nötning från gammla remmen som inte motsvarar den nya remmen. Elest så går den fint förrutom att motorlampan är tänd, har haft en undersökning på detta men ingen har någon lösning på problemet felkod (P0420 och P0430). Släcker motorlampan och kör vidare, alla emissionsvärden visar OK. Trevlig karaktär på motorn och är urstark, har provat med husvagn och det är sällan man behöver växla ned.
FICK du bilen?!?!
Wow! Byter du allt själv så kostar det under 5... Plus tiden.. Vad är det för kaross?
skickat från fickan
Wow! Byter du allt själv så kostar det under 5... Plus tiden.. Vad är det för kaross?
skickat från fickan
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
-
Securianen
Ja sant, jag är på företaget ibland och hjälper dom med lokalerna och har blivit bekant med en säljare. Han hade bytt in den utan att se hur mycket jobb det var på den och den hade stått ett tag som gör det själv bil utan framgång. Karossen är en hgv så den är mer praktisk än snygg. Såg det mera som en utmaning att fixa diverse fel till en billig pennig och köra vidare. Det jag lärt mig om Peugeoten är att det kräver sin man, inga lätt bilar att jobba med. Men sedan jag bytt allt som krävs för att klara besiktningen så kostar det tyvärr en hel del. Jag kan nog säga att detta forum är den bästa verkstadshandbok som finns, för nästan alla fel som fanns på Peugeoten har jag hittat hjälp på bara genom att läsa vad andra har upplevt.olsén wrote:FICK du bilen?!?!
skickat från fickan
f*n vad Nice!
Fixa felen å njuta, alt fixa felen, sälj= tjäna en bunt tusenlappar å köp en mindre pugg å kom å kör bana med oss! På det sättet nästan gratis ban-bil...
skickat från fickan
Fixa felen å njuta, alt fixa felen, sälj= tjäna en bunt tusenlappar å köp en mindre pugg å kom å kör bana med oss! På det sättet nästan gratis ban-bil...
skickat från fickan
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*dremel multi
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
- Richard Gustavsson
P0420 P0430 Är kat.fel, förlångsam eller för dålig kat funktion på förkattarna. Byte kattar som gäller om det ska blir bra.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
-
Securianen
Huga! Det lät dyrt, jag har ju 2st kattar. Vet du säkert eller är det en kvalificerad gissning?Richard Gustavsson wrote:P0420 P0430 Är kat.fel, förlångsam eller för dålig kat funktion på förkattarna. Byte kattar som gäller om det ska blir bra.
Richard är TA på Peugeotverkstad, och en såvitt jag vet duktig sådan. Så ta det han säger som sanning.Securianen wrote:Huga! Det lät dyrt, jag har ju 2st kattar. Vet du säkert eller är det en kvalificerad gissning?Richard Gustavsson wrote:P0420 P0430 Är kat.fel, förlångsam eller för dålig kat funktion på förkattarna. Byte kattar som gäller om det ska blir bra.