Jag har en Peugeot 206RC som hoppar/viberar under tomgång.
Felet märkte jag ett tag efter jag köpt min bil och har nu fått sitta i två andra RC bilar som beter sig likandant. Har även lämnat in den otaliga gånger för att få problemet löst men eftersom det är normalt så gör de inget och vet inte vad de ska göra för att lösa det heller. De skyller på kontstruktionsfel.
Tomgången dippar och då "vibrar" hela min bil och ibland känns det nästan som nån sitter och slår en i ryggen.
På Peugeot säger det att det är helt normalt och sånt man får leva med. Sen säger de att det är ingen Ferarri jag köpt men har även väldigt svårt att acceptera att en ny bil ska bete sig på detta sättet.
Har ni andra RC ägare upplevt samma sak samt är det någon som inte känner av detta under tomgång?
Har samma vibration i bilen som uppståt på senare tid , har haft blien 1 år och vibrationerna började för typ 2 månader sen . Vet ej vad detta beror på men det var ju ett jävla svar ifrån peugeot ! Ingen ferrari du köpt !? Ska ju f*n inte spela någon roll ! Ska in på service i maj-juni ska då kolla upp detta med verkstan .
Precis så tycker jag med. Så du har även märkt av det med tiden? När jag precis köpte min hoppa den inte det minsta. Jag har köpt den i Malmö och de har en intressant syn på det hela om man säger så.
Ska kontakta real agenten i Sverige och hjälper inte det kontaktar jag Frankrike