Chip-bluff på blocket?

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
gargamel

Post by gargamel »

har både orginal chip från amar och ett "trimmat" chip, se om peter kan ta med sitt orginalchipp och sen sitt "trimmade" chip (inte amars, vet inte vem som gjort det..), så ser vi om vi kommer över en bänk vid tillfälle.

bara vill säga de, vore för jävligt om dessa anklagelserna är sanna, hoppas att dem inte är det för jag gillar dig annars amar, men de här är bedrägeri om det stämmer. falsk marknadsföring samt massförsäljning, 1500~ tar du per chip, hur många har du sålt?

tråkigt med sånt här.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
gargamel

Post by gargamel »

sen en sak, tox, det handlar inte så mycket om vad vi får ur våra motorer extra, utan att vi blir lurade, om detta är fallet. han visar ett papper som i sin tur är kopierat, har inget med chippet att göra. jag fick mitt chip till bilen, så jag förlorar inget på det direkt, men det stör mig att folk i psc lurar andra psc medlemmar.

OM det är fallet, som sagt. upp till bevis.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Callek

Post by Callek »

Intrigen tätnar:
http://www.zatzy.com/showthread.php?t=2 ... highlight=

Posten längst ner, här påstår man att bilen blev bänkad av en oberoende firma? Att en fristånde firma skulle ge kunderna förfalskade bromspapper låter väldigt otroligt?
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas.
Subaru Impreza -09

Åkte 106 Rallye -97

http://www.garaget.org/callekl
Tox

Post by Tox »

Hmmm, tog jag han i försvar eller sa att han inte har eller har lurat er??? kan jag inte komma ihåg iaf :roll:
Har han medvetet lurat er och fixat den där bilden så tycker jag det är helt oförlåtligt, jag kanske tycker det är lite skumt att han inte har skrivit vilken firma som bromsat bilen, det skulle vara det första jag skrev om någon anklagade mig för att ha fuskat och jag hade handlat i godtro.
Men det kan vara så att han inte varit inne här och sett inläggen som frågar om firman, vad vet jag.
Men men det jag menade är kanske att man ska ha lite på fötterna innan man börjar tuna sin bil.
Men vad tycker ni om Shell reklamen???? Luras dom oxå sin 99octan, vad tror ni om vi bromsar en pug som är gjord för att gå på blyfri95 men vi häller nya shellsoppan i bilen, tror du att du har 5 hk mer då eller?
Som jag sa så ger inte chipen något annat än ett litet annat varvtals fönster och möjligen en liten liten hk om det oxå pulat med tändningen och man åker på ett högre octantal. Men visst bilen kan bli lite lite snabbare beroende på hur detta vartalsfönster ser ut i förhållande till utväxling i låda mm. Sedan att jag tycker att det är bull att satsa 1500kr för att kanske få några få hk till det står jag för, du torde nog tjäna mer på att lýfta ut säterna, använda dig av riktigt lätta fälgar och bulta bort backspeglarna när det är rejsdax än vad ett chip påå en sugmotor gör.
Min åsikt gäller alla chip oavsett märke de e samma bull.
För hur ska chippet ge din motor mera luft??? Att det behövs en blandning av luft och bensin trodde jag dom flesta visste. Att sedan tro att motor utvecklarna inte tagit ut maximalt ur rovan på fullgas är bara att drömma, det som sätter begränsningar är kammar och strypningar som spjäll och lmm mm. Personligen så vet jag ingen "normal" bil som är stryp mjukvarumässig så att det skulle gå hitta ett gäng hk speciellt lätt.
Nej grabbar läs först lite literatur om hur en motor fungerar och varför, innan trimmning, prova sedan att trimma en motor och se hur svårt det är att tex öka effekten med 10% vilket många chip tillverkare påstår ca 15hk. Jag började min bana med en Amazon året var 1984, vilken jag filade på efter konstens alla regler och tyckte att med storaventiler fint portad, 45.or, ekstraktor och en h3 kam så borde den lämna säkert 190hk i 2.1l utförandet, gissa vad besviken man blev när den synades i bänk 154hk.
Visst jag åkte från Golf GTI lätt. Men 40hk var borta.
Men nu ska jag säga att trimma en b20 på 70-80hk till 140 är lätt, ju högre orginal sugmotor effekt desto mer krävs av trimmaren för att öka effekten. OBS gäller sugmotor trimmning.
Rosefors mf alla bilar över 13 sec på 402m klassas som A eller EPA traktorer och ska ha en röd varnings triangel där bak så man hinner väja eller bromsa om den befinner sig på allmän väg :lol:
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Men kom igen nu! En förening är styrd av stadgar:

stadgarna wrote:12 § Uteslutning m m
Medlem får inte uteslutas ur föreningen av annan anledning än att denne har försummat att betala av föreningen beslutade avgifter, motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål, eller uppenbarligen skadat föreningens intressen.

.............
..och forumet är styrt av regler, på begäran: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=37832

Detta är vad som gäller.

Det har uppstått nån sorts lynchstämning här i tråden där både dom och straff fastställs med vänsterhanden av frityckande forumdeltagare.

Är det så DU skulle vlija bli bedömd vid tveksamheter? Antagligen inte?

Låt för f*n grabben komma till tals! Låt saker ha sin gång innan ni dömer.

Jag är ju personligen tveksam till chipsens effekt öht och har därför inte köpt något. Har därför heller ingen känslomässig relation till ärendet öht.

Amar har handlat fel. Om det är medvetet eller inte vet vi inte. Men om vi anser att vi lever i ett rättssamhälle, så inväntar vi "dom" enligt de regler som gäller innan vi själva går till doms. :roll:

Det skulle ju inte heller skada om de självutnämnda "domarna" här i tråden skaffade sig lite lättillgänglig info om vad som verkligen gäller i stället för att gapa om "lynchning" i form av uteslutning och banning mm.

Jävla otrevlig ryggmärgsreaktion från många här i tråden oavsett vad som har hänt eller vad följderna blir. :cry:
EN 14497
closetland

Post by closetland »

well pengar är ju något som berör de flesta...brukar kunna resultera i lite pajkastning. Som sagt tycker det verkar som att de flesta får skylla sig själva dock... har alltid tyckt det varit knepigt att bänkningen som alla var intresserad av ifrån halmstad "inte hanns med och dessutom pga kass bänk"...

känner inte amar personligen men tråkigt om han försökt "mass" blåsa hela klubben medvetet...
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Callek

Post by Callek »

Pär Hansson wrote:Men kom igen nu! En förening är styrd av stadgar:

stadgarna wrote:12 § Uteslutning m m
Medlem får inte uteslutas ur föreningen av annan anledning än att denne har försummat att betala av föreningen beslutade avgifter, motarbetat föreningens verksamhet eller ändamål, eller uppenbarligen skadat föreningens intressen.

.............
..och forumet är styrt av regler, på begäran: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=37832

Detta är vad som gäller.

Det har uppstått nån sorts lynchstämning här i tråden där både dom och straff fastställs med vänsterhanden av frityckande forumdeltagare.

Är det så DU skulle vlija bli bedömd vid tveksamheter? Antagligen inte?

Låt för f*n grabben komma till tals! Låt saker ha sin gång innan ni dömer.

Jag är ju personligen tveksam till chipsens effekt öht och har därför inte köpt något. Har därför heller ingen känslomässig relation till ärendet öht.

Amar har handlat fel. Om det är medvetet eller inte vet vi inte. Men om vi anser att vi lever i ett rättssamhälle, så inväntar vi "dom" enligt de regler som gäller innan vi själva går till doms. :roll:

Det skulle ju inte heller skada om de självutnämnda "domarna" här i tråden skaffade sig lite lättillgänglig info om vad som verkligen gäller i stället för att gapa om "lynchning" i form av uteslutning och banning mm.

Jävla otrevlig ryggmärgsreaktion från många här i tråden oavsett vad som har hänt eller vad följderna blir. :cry:

Givetvis vill nog alla inblandade få reda på all fakta och att det här ska klaras upp så smidigt som möjligt.

Personligen tycker jag inte att det är någon speciell lynchstämning, utan de flesta har helt enkelt konstaterat att det skulle vara tråkigt om det har varit sant.

Sen kanske många känner sig svikna eller bedragna nu så här i första skedet när det finns lite oklarheter. Det kan iaf jag förstå.

Min erfarenhet av chippet till 106an är att det funkade bra till orginal luftburken. Största skillnaden var på slutet mot varvstoppen där den orkade dra ut lite bättre. Ägaren innan mig fick provköra och tyckte precis likadant.

Men att jag har fått problem nu iom byte av luftburk kan ju vara ett isolerat fall. Det har nog kunna hända med vilket chip som helst.

Grejen är ju den OM man medvetet presenterar fel bromspapper, då gör man ju det för att lura folk.
www.valhangt.se - Det är storleken som räknas.
Subaru Impreza -09

Åkte 106 Rallye -97

http://www.garaget.org/callekl
Amar

Post by Amar »

som sagt så får jag tag i killen som mappat bilen först på fredag då han kommer tillbaka från arvika.

Anledningen till att jag inte hängt ut firman är att mappningen inte gjordes genom firman heller. Det gjordes av en bekant som jobbar på firman i fråga, och som gjorde mappningen vid sidan om på egen tid. Så firman i fråga står inte bakom det jobb han gjorde på min bil. Om det nu är något jobba han ens gjorde på den. Det får jag höra på fredag, med honom.

till dess får väl pajkastningen fortsätta som vanligt antar jag.
Patrik R

Post by Patrik R »

det låter mer och mer otroligt för varje gång...
.::Independent Variant User::.
Armin

Post by Armin »

Ärligt talat.. det körs samma satans bullshit hela tiden juh..
"mer info kommer senare".. samma sak med bromspapper som aldrig kom, snälla lägg korten på bordet och då är du rentvådd.. så enkelt är det.
Armin Avdic # 1333
Mitt ex: 205 Mi16 Turbo
Toyota Supra MKIV TT -93 582Whp
Amar

Post by Amar »

Armin wrote:Ärligt talat.. det körs samma satans bullshit hela tiden juh..
"mer info kommer senare".. samma sak med bromspapper som aldrig kom, snälla lägg korten på bordet och då är du rentvådd.. så enkelt är det.

och jag säger att det kommer på fredag när jag pratat med den som lurat mig, svårt att förstå?

har redan nämnt om att den bilden och de papprena jag har har kommit direkt från killen i fråga. Får be honom skriva nån rad här, eller hänga ut hans namn och nummer om det skulle vara så att han har lurat mig. Så kan du ringa honom själv och höra med honom.

ang 9j4 bromspapprena så får jag skylla mig själv för att jag var för godtrogen och slängde upp en tråd angående det när den som skulle komma med bromspapper aldrig mer hörde av sig.. men jag kanske borde ha hängt ut honom här för det är så det går till har man nu märkt.
closetland

Post by closetland »

Amar wrote:
Armin wrote:Ärligt talat.. det körs samma satans bullshit hela tiden juh..

och jag säger att det kommer på fredag när jag pratat med den som lurat mig, svårt att förstå?

har redan nämnt om att den bilden och de papprena jag har har kommit direkt från killen i fråga. Får be honom skriva nån rad här, eller hänga ut hans namn och nummer om det skulle vara så att han har lurat mig. Så kan du ringa honom själv och höra med honom.

ang 9j4 bromspapprena så får jag skylla mig själv för att jag var för godtrogen och slängde upp en tråd angående det när den som skulle komma med bromspapper aldrig mer hörde av sig.. men jag kanske borde ha hängt ut honom här för det är så det går till har man nu märkt.

alltså du måste lära dig att agera som ett "företag" när du säljer produkter för tusenlappar till x antal personer... tror ärligt talat inte det är någon som bryr sig om du amar privatpersonen är en schysst kompis(vilket du säkerligen är)

så ge upp martyrgrejen att du inte hänger ut snubben som "LOVADE" dig papper... jag menar... finns ju en anledning till att du inte "jobbat" hårdare för att få fram sådana papper...

om nu chippen hade fungerat tror du inte då att du sålt många ggr fler chip om du hade ett schysst papper på det?

ne... luktar skämt detta...

405mi16 4X4 1990*såld*
Armin

Post by Armin »

Förstår bara inte vad som är problemet med bromsningen?
En bromsning brukar kosta mellan 600-1000kr, funderar man på att sälja många chip och tjäna en hacka på det så är denna investering riktigt jäkla bra och enkel att få till. Man bokar en tid snackar med nån som har den sortens bil eventuuellt sponsrar denne med ett chip och får papper i handen direk efter att ha kört en omgång på rullarna, så går det till på alla ställen som bromsar bilar.

Förstår inte hur du lyckas att strula till det så jävligt för dig?
Armin Avdic # 1333
Mitt ex: 205 Mi16 Turbo
Toyota Supra MKIV TT -93 582Whp
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

vad hette "firman" och org nr till denna som du pratar om?
gargamel

Post by gargamel »

men jag fattar inte... varför skulle en firma ge dig någon annans bromspapper? speciellt om det är gjort privat, inte genom ett företag som visseligen kunde tjäna på ett bra rykte genom fina papper.. vad finns att tjäna där? va du inte med när det gjordes?

det finns ingen anledning, enligt mig, att göra så från hans sida, du därimot amar, tjänar ganska grova pengar på detta, då finns där en anledning. detta gör ju misstankarna, det får du förstå, inget konstigt med det?

jag hoppas det kommer en logisk förklaring till att de blivigt fel någonstans, och inte att du har lurat folk amar, vore för jävla tråkigt. jag lägger ingen dom förrens jag ser papprena, men förstår inte din förklaring till hur detta har hänt. vänligen förklara.

eller har jag inte hängt med? jag har ändå 2 av dina chip, vill veta vad det är jag har... ja jag kan lugna mig till fredag, troligen får jag göra det..
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Tox

Post by Tox »

Hmmm Amar lite illa luktar det, om än nu jobbet är gjort svart så kan du tala om vilken firmas rullar ni var på och jag tycker det låter konstigt att du inte var med när din bil mappade och bromsades på rullarna.
Jag skulle garanterat vara närvarande när min bil bromsades.
Om du var det så borde du fått brompapperet direkt i handen.
Så om du vill rädda ansiktet och det finns en bromsning på chipet så tala om vilken firmas rullar som användes????
Det finns säkert ett gäng 08:or som bromsat där och kan direkt säga om ditt papper kommer från dom rullarna.
Du måste förstå att när du säger att jag återkommer så ser det ut som du försöker få tid för att skapa en utväg inte att du redan har ryggen fri så att säga.
Jag personligen dömmer dig inte utan vill veta först veta hur det ligget till och produkten jag köpte av dig var helt efter mitt önskemål så jag känner mig inte lurad.

// Inge
Rosefors mf alla bilar över 13 sec på 402m klassas som A eller EPA traktorer och ska ha en röd varnings triangel där bak så man hinner väja eller bromsa om den befinner sig på allmän väg :lol:
Patrik R

Post by Patrik R »

Amar:

Kan inte du åtminstone redogöra hur du fick dit jpegfilen på blocket? Vart fick du den filen ifrån? Uppenbart är bildfilen samma som den på DOT engineerings hemsida, fast editerad. Man kan till och med se hur texten är utklippt i filen. Så vart har du fått bildfilen ifrån???
.::Independent Variant User::.
Nik

Post by Nik »

Amar wrote:till dess får väl pajkastningen fortsätta som vanligt antar jag.

Amar wrote:och jag säger att det kommer på fredag när jag pratat med den som lurat mig, svårt att förstå?

Amar wrote:men jag kanske borde ha hängt ut honom här för det är så det går till har man nu märkt.

Dags att börja gå på knock nu eller?
Svara sakligt på samtliga frågor som ställs så ger du åtminstone folk en chans att tro på vad du säger...

Om du nu har en bekant som skulle fixa en mappning och bänkning åt dig svart, vad skulle han ha att vinna på att sitta o photoshoppa ihop nånting?
Han riskerar sitt jobb för småpengar för att blåsa dig.. Låter det troligt?
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
lumpan

Post by lumpan »

Jag köpte chip till min mi16 av Amar, körde även bilen i bänk med chippet i halmstad förra året (+ spjällhus, luftfiltet samt avgas med rensad katt).. Bänken visade 143 hk har jag för mig, vilket var mest av 405orna men mindre än alla 205 mi16.
Jag köpte dock chippet av en enda anledning, höjt varvstopp så jag var mycket nöjd med mitt. Synd att det inte fanns tid till att bänka utan chippet men men.

Tycker nog vi ska lugna oss till fredag med att dömma, får vi ingen info då så kan vi nog utgå från att många blivit blåsta.

Jag väntar då iaf med att dömma ut honom.
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
closetland

Post by closetland »

lumpan wrote:Jag köpte chip till min mi16 av Amar, körde även bilen i bänk med chippet i halmstad förra året (+ spjällhus, luftfiltet samt avgas med rensad katt).. Bänken visade 143 hk har jag för mig, vilket var mest av 405orna men mindre än alla 205 mi16.
Jag köpte dock chippet av en enda anledning, höjt varvstopp så jag var mycket nöjd med mitt. Synd att det inte fanns tid till att bänka utan chippet men men.

Tycker nog vi ska lugna oss till fredag med att dömma, får vi ingen info då så kan vi nog utgå från att många blivit blåsta.

Jag väntar då iaf med att dömma ut honom.

åphan jag som trodde min 91 var dålig med 143 av 148hk halmstad 04(eller 05?) helt original...

405mi16 4X4 1990*såld*
Locked