Eftersnack Anderstorp 091011

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
cerveza

Post by cerveza »

Morbidio wrote:Jag ser ju att det är turbo i den, men vad är det för motor? J4, JAZ, J4RS?

MI16 med lasbilsturbo
Fiat Ritmo turbo 2,0 8v, projektråd kommer snart.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Morbidio wrote:Jag ser ju att det är turbo i den, men vad är det för motor? J4, JAZ, J4RS?

Image

:wink:
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Trevlig film du byggde :)
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

cerveza wrote:

MI16 med lasbilsturbo

Matte då :!:

Här försöker man värva tillbaka en av mästerspammarna och "vill köra med turbo 205:a" gubbarna å så kommer du å förstör alltihop.

:toothy8:
Hans Hellström

Peder
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Peder »

SNILLET wrote:
cerveza wrote:

MI16 med lasbilsturbo

Här försöker man värva tillbaka en av mästerspammarna och "vill köra med turbo 205:a" gubbarna å så kommer du å förstör alltihop.

jag ser bara morbidio som forums polis ;)
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door

Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Peder_? wrote:
SNILLET wrote:
cerveza wrote:

MI16 med lasbilsturbo

jag ser bara morbidio som forums polis ;)

Då har du inte vart här tillräckligt länge (;
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
buellmannen

Post by buellmannen »

Jag är fortsatt imponerad av den svarta ST:n framfart. Övriga ST hängde jag lätt av men mot den svarta fanns det inte mycket att sätta emot.[/quote]

Var kul att se dig ratta Fiestan lite,jag har rätt mkt av dig på film innan jag körde om dig på rakan.där märktes det att jag har lite mera pulver under huven.
buellmannen

Post by buellmannen »

TheDagger wrote:
Zippo wrote:japp, han kör riktigt bra han i den svarta fiestan,

Jag är dock av en helt annan åsikt. Så som han beter sig på banan gör man INTE.

Du får gärna berätta vad du tycker jag gjort för fel/uppfört mig illa på banan.
Kollade precis igenom min filming (spelar in samtliga mina bankörningar)
Och den enda omkörningen jag har med dig är när jag och Skalman kör om dig,jag ligger bakom Skalman.Du går ut långt till höger i depåkurvan och släpper förbi Skalman först,sen ligger du kvar långt ute till höger,och jag kör om dig på vänster sida på start/målrakan.

Jag har kört på dessa träffar i ca 3 år nu och det här är första gången jag får höra nåt negativt om min körning,så jag skulle vara tacksam över vad du uppfattat som "ful körning".

Jag tycker alla brukar vara duktiga på att hålla bra uppsikt i backspegeln och lämna plats för snabbare bilar,och att det nästan alltid blir säkra omkörningar.

Mvh Johan
-Skalman-
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by -Skalman- »

buellmannen wrote:
-Skalman- wrote:Jag är fortsatt imponerad av den svarta ST:n framfart. Övriga ST hängde jag lätt av men mot den svarta fanns det inte mycket att sätta emot.

Var kul att se dig ratta Fiestan lite,jag har rätt mkt av dig på film innan jag körde om dig på rakan.där märktes det att jag har lite mera pulver under huven.

Den var riktigt kul att köra i vått. I torrt väglag tycker jag den understyr för mycket orginal men det gick att köra riktigt brett i vätan :D Jag undrar dock om jag har alla hästarna i stallet i Fiestan. 306:an ska bara ha 13 hk extra och väger 100 kg mer men känns betydligt piggare. Det var stor skillnad på våra bilar på rakan så det verkar som dina mods gjort nytta.

Ligger filmerna på tuben eller nån annanstans på nätet? Är riktigt sugen på att se hur det såg ut utifrån.
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)

Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

buellmannen wrote:
TheDagger wrote:
Zippo wrote:japp, han kör riktigt bra han i den svarta fiestan,

Jag är dock av en helt annan åsikt. Så som han beter sig på banan gör man INTE.

Du får gärna berätta vad du tycker jag gjort för fel/uppfört mig illa på banan.
Och den enda omkörningen jag har med dig är när jag och Skalman kör om dig,jag ligger bakom Skalman.Du går ut långt till höger i depåkurvan och släpper förbi Skalman först,sen ligger du kvar långt ute till höger,och jag kör om dig på vänster sida på start/målrakan.

Jag har kört på dessa träffar i ca 3 år nu och det här är första gången jag får höra nåt negativt om min körning,så jag skulle vara tacksam över vad du uppfattat som "ful körning".

Jag tycker alla brukar vara duktiga på att hålla bra uppsikt i backspegeln och lämna plats för snabbare bilar,och att det nästan alltid blir säkra omkörningar.

Mvh Johan

Finns jag med på nån film snutt?
buellmannen

Post by buellmannen »

Mvh Johan[/quote]
Finns jag med på nån film snutt?[/quote]

Tyvär inte..om jag hade haft en kamera bakåt hade du vart med en liten stund innan jag gav upp för dagen.
Du körde jäkligt bra..är nog inte dumt att ha lite carting i ryggen..är ju lite likt vara små bila..haha

Skall få tummen ur å lägga ut på youtube.är ju lite meck med att få ner filerna i storlek å tid bara,men lägger ut länkar här så fort jag fått ihop det.
-Skalman-
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by -Skalman- »

buellmannen wrote:Skall få tummen ur å lägga ut på youtube.är ju lite meck med att få ner filerna i storlek å tid bara,men lägger ut länkar här så fort jag fått ihop det.

Kalas!

Det var kul att se 4 st Fiestor på banträff, det är ju faktiskt ett av de billigaste sätten att få en hyffsat ny bil som inte helt gör bort sig på bana, borde locka många gasglada individer. Min är ju ren bruksbil men kändes inte som nån bromskloss (förutom på rakan).
306 GTI -97A (banracer-wannabe)
BMW 323ti -98 (vinterleksak som blev åretrunt-bruksbil)
Mazda MX-5 -01 (högerstyrd sommarleksak)

Gamla synder:
Ford Focus RS -03, Ford Fiesta ST -06, 306 GTI -00, Ford Puma -98, 205 GTI -89
buellmannen

Post by buellmannen »

Sådär..
Då har jag fått ut en filmsnutt..Både Skalman och Dolken är med...

Har min som bruksbil med..utmärkt bil som den är,bara att ta den ut å köra..får hoppas man ser fler Fiestor ute på banorna nästa år.

http://www.youtube.com/watch?v=LuYd_qwmY-U

Kom gärna med synpunkter om jag gjorde nåt som ser ut som oläpligt bete'ende.
Last edited by buellmannen on Wed Oct 14, 2009 15:26, edited 1 time in total.
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

-Skalman- wrote:
buellmannen wrote:Skall få tummen ur å lägga ut på youtube.är ju lite meck med att få ner filerna i storlek å tid bara,men lägger ut länkar här så fort jag fått ihop det.

Kalas!

Det var kul att se 4 st Fiestor på banträff, det är ju faktiskt ett av de billigaste sätten att få en hyffsat ny bil som inte helt gör bort sig på bana, borde locka många gasglada individer. Min är ju ren bruksbil men kändes inte som nån bromskloss (förutom på rakan).

Fast jag kan då efter att kollat på blocket tycka att en 206 Rc med mindre mil för samma pengar lockar mer.... Om man nu ska köpa kul bruksbil för 70-80 papp.
Peugeot Sport Club Crew
www.igelhammar.se

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Peter Igelhammar wrote:
-Skalman- wrote:

Kalas!

Fast jag kan då efter att kollat på blocket tycka att en 206 Rc med mindre mil för samma pengar lockar mer.... Om man nu ska köpa kul bruksbil för 70-80 papp.

Definitivt roligare, men jag är ganska säker på att den är dyrare att äga ?
Hans Hellström

HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

buellmannen wrote:Du får gärna berätta vad du tycker jag gjort för fel/uppfört mig illa på banan.

Mvh Johan

Det är just exakt där du gör helt fel. Obs att det inte BARA är du, jag såg samma sak från flera deltagare från olika klubbar. Det du gör är att du tvingar mig ur mitt idealspår och tvingar mig att BROMSA för att du ska hinna förbi, du överskattar din bil om du tror att du hinner om på innern där innan jag ska snedda över för att komma i rätt spår inför nästa kurva. Skalman kör förbi med goda marginaler och du åker snålskjuts på honom. Gör inte detta i gruppen för orutinerade, du kan INTE vara säker på att framförvarande har koll på att du kommer där, dessutom hamnar du lätt i döda vinkeln där så att du inte syns förrän du är jämsides.
Du har en jättelång flygraka där du kan köra om, så bråttom är det väl inte att du och samtliga som gjorde samma sak inte kan hålla er? Tänk på att detta är förarutveckling, inte tävling. Hade detta varit en tävling hade du däremot gjort helt rätt som du gjorde, och jag hade säkert även agerat annorlunda! Jag är inte heller den som vill ligga i vägen för snabbare bilar, men jag väljer var jag vill släppa om utan att avvika för mycket från mitt spår och brukar markera och släppa av när det känns bra och säkert.
Banträffsansvarige var helt överens med mig om detta, då han såg flera bilar göra samma sak och bedömde det som direkt farligt. Du och flera andra kör ganska fort och borde ärligt talat klassa upp er till rutinerade. Jag hade själv gjort det också om det inte vore för att jag körde en bil som inte har där att göra.

Det är inte meningen att göra en stor affär om detta, men jag brusar upp och ventilerar vad jag tycker är snett, och i detta fallet tycker jag att du och några till gjorde fel. Så antingen funderar du igenom händelsen och håller med om att det var lite dumt av dig, eller så får vi väl helt enkelt gå och titta snett på varann kommande träffar, och det vore tråkigt för jag vill köra, ha kul och umgås med samtliga klubbar som vänner!

:3some:

Jag gjorde inte liten skiss ifall det inte är nån som hänger med på vad vi tjafsar om:
Image
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

buellmannen wrote:Sådär..
Då har jag fått ut en filmsnutt..Både Skalman och Dolken är med...

Har min som bruksbil med..utmärkt bil som den är,bara att ta den ut å köra..får hoppas man ser fler Fiestor ute på banorna nästa år.

http://www.youtube.com/watch?v=LuYd_qwmY-U

Kom gärna med synpunkter om jag gjorde nåt som ser ut som oläpligt bete'ende.

Ser på filmen att du vanligtvis kör exakt samma spår som jag på det aktuella partiet, men just när du kommer ikapp mig bedömer du att du ska hinna om mig på innern vilket är en missbedömning. Det som inte syns på videon är att jag ser dig väldigt sent i spegeln (död vinkel) och tvingas bromsa HÅRT för att inte köra in i dig. Du har helt enkelt inte kapacitet att göra en säker omkörning där då vi båda stämplar fullt samtidigt ut på rakan. Vet att det finns film från min bil också, men inte säker på om detta finns med.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Fin filmsnutt pontus!!
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Daniel666

Post by Daniel666 »

Hejsan först och främst.
Jag körde den vita fiestan. Jag låg bakom en cittra ett bra tag och som man ser i någon av filmerna så körde jag om på samma ställe som Buellmannen.
Då hade jag legat bakom och visat att jag ville förbi i ca 2-3 varv. Min bil är inte den snabbaste rakt fram men jag höll jämt med cittran på rakan för att sen ligga och bromsa resten av banan mer eller mindre. Vid vissa tillfällen gick bilen ut och jag tänkte gött han släpper mig för att sen gå in och stänga mig. Vet att det inte är tävling m.m men vill ju pressa bilen lite när man får chansen. Vill också träffas och ha kul på banträffar så det är ju lika bra att ventilera på forumet.

Mvh Daniel
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Hålla avstånd och visa hänsyn när det går undan är ju viktigt, gäller alla. Jag har inte en susning om vad som skett eftersom jag inte sett något av det men det kan knappast vara rätt att ligga med små marginaler till andra bilar under förarutveckling.
Last edited by SNILLET on Wed Oct 14, 2009 20:21, edited 1 time in total.
Hans Hellström

Post Reply