Jag har försökt att använda sökfunktionen men inte kunnat hitta de svar jag behöver. Visst går det säkert att "räkna ut" vilka delar som passar till min bil, men som sagt så är jag inte så kunnig när det gäller sånt här och därför startar jag en ny tråd.
Som rubriken lyder behyöver jag hjälp med att hitta drivaxlar till min 205. Mera exakt så är det en Peugeot 205 GTi 1.9 -88 med DFZ som motorkod. Då jag har en mycket begränsad ekonomi så är det mycket billiga drivaxlar jag söker. Så billigt som möjligt men som ändå inte glappar osv. Det jag kunnat läsa mig till är att det är den äldre framvagnen som jag har på min 205. Jag har kollat på bildelsbasen men förstår inte riktigt vilka delar som skulle passa till min bil. De jag vet passar är ju de delar som har samma motorkod, men jag har läst på forum osv att t.ex. en drivaxel från en CTi kan passa på min 205.
Orsaken till bytet är att vänster drivaxel "klonkar" när man gör kraftigt rattutslag. Höger drivaxel hörs inget, men när man hissar upp bilen och snurrar på hjulet sammtidigt som man känner med handen på drivaxeln så känns det glappt, och jag antar att det behöver bytas på höger sida också.
Även hjullagret vänster fram är dåligt, det är det vanliga skrapande, skrikande ljudet. Hissar man upp bilen så är 3 av 4 hjul något glappa så det blir att byta hjullager runt om också. Tänkte att jag skulle göra detta samtidigt som byte av drivaxlar.
Skulle uppskatta mycket om ni kunde länka till delar från t.ex. bildelsbasen som passar till min 205